15 iulie 2013

A 33a paradă gay la München: Prezența politichiei

Parada de anul ăsta a fost norocoasă: Nu ne-a plouat, nici nu ne-a ars soarele prea tare, iar steagul fîlfîit de un participant entuziast la înălțimi neașteptat de mari și agățat de linia de curent a tramvaielor nu a blocat circulația și parada decît pentru vreo oră. Timp în care Moș Pinocchio și cu domnu’ Inginer au găsit soluția optimă: o masă liberă pe o terasă din apropiere, unde se putea sta, bea bere și face poze cu teleobiectivul.

Coloana a fost lungă, drept care ar fi multe de spus și de arătat. Am ales să vă arăt în primul rînd unde și cum au apărut partidele politice în paradă.

Printre primele care alegorice (parcă așa le zicea pe vremuri?) apar liberalii (FDP), un partid de altfel conservator, partenerul clasic al Uniunii Creștin-Democrate/Sociale din coaliția de guvernămînt federal. Prin aceeași tradiție politică, șeful FDP ocupă și posturile de vice-cancelar federal și de ministru de externe. În actuala coaliție, îl avem pe Guido Westerwelle, gay declarat, dar din păcate nu foarte apreciat ca politician. Din vechea gardă, ar fi de pomenit Hans-Dieterich Genscher, ministrul de externe care, împreuna cu Helmut Kohl, a reunificat Germania. Din același partid mai face parte ministra cu nume imposibil, Leutheusser-Schnarrenberger, sub conducerea căreia Justiția germană a hotărît stabilirea egalității în drepturi în fața Fiscului.


Mai apoi, Partidul Verde (“Die Grünen”), una din vocile cele mai puternice și mai constante în lupta pentru drepturile minorităților.


Partidul de Stînga (“Die Linke”), o combinație între aripa stîngă a Partidului Social-Democrat și rămășițele Partidului Comunist din fosta Germanie Democrată.


Printre partide, studenții universităților din München, al căror angajament politic este tradițional și remarcabil.


O invenție mai recentă și destul de curioasă: Partidul Piraților, nume care se referă inițial la pirateria de copyright pe Internet. (Apropo, toate pozele de aici sunt făcute de mine și îmi rezerv drepturile corespunzătoare.) “Pirații” sunt în majoritate foarte tineri și studenți. Nu prea știu cum și în ce fel, dar au reușit să intre în parlamentul bavarez.


În fine, Partidul Social-Democrat (SPD) încheie parada. Este al doilea partid ca mărime din Germania, în ultimele decenii mai degrabă în opoziție decît la conducere, alături de Verzi una din vocile puternice și constante în protejarea drepturilor minorităților.


Uniunea Social-Creștină (CSU), partidul conservator care guvernează Bavaria de mai multe decenii, lipsește din paradă. Marx ne-a povestit că au avut totuși un stand în piața centrală, alături de Lufthansa, de căile ferate și de transportul orășenesc în comun. Poziția fața de homosexualitate a unui partid creștin, adică catolic, nu mai are nevoie de explicații. În ultimii ani au început totuși să arate și ei o anumită deschidere care cred eu că merită, așa limitată cum e, să fie încurajată.

Picătura de istorie: Primele parade gay din Germania au avut loc în 1979 la Berlin și Bremen, și în 1980 la München. La mulți ani și la mai mare!


3 comentarii:

Blegoo spunea...

Păii... stai bre moșule... ăștia e oameni normali... unde e ăia cu pene-n fund, cu sula goală, alea?
Nu-mi zice că gheii e 99% oameni ca mine și ca tine.
Hai pune și poze dă la paradă, ce dreaq'!

Pinocchi0 spunea...

Nț, nț. nț: Ce gusturi, domle, ce gusturi... :-D

Rudolph Aspirant spunea...

Am scris si eu despre parada gay din Copenhaga. Nu e, desigur, un articol spectacular, dar imi pare bine ca am fost si ca am scris. Stii ca e prima parada gay la care am fost in viata mea ? Nu am fost niciodata in Romania, nici in SUA, nici in Australia, nici macar recent in Norvegia. Asta a fost prima parada gay la care am fost. Am fost chiar sincer emotionat. Si mi-a parut bine ca prima mea parada gay a fost la Copenhaga. Ma simt bine in acest oras. E ca si cum as fi acasa mic, la bunica, asa ma simt eu la Copenhaga, ff linistit si ocrotit si nu stiu cum sa zic, pur si simplu total normal.

http://eucraciun.blogspot.ro/2013/08/martor-ocular-la-parada-gay-pride-to.html